• برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل 997 امروز 0
2

انتقاد کارگران راه آهن جنوب از شرایط سخت کار در گرمای تابستان

  • کد خبر : 9042
  • 30 تیر 1403 - 16:34
انتقاد کارگران راه آهن جنوب از شرایط سخت کار در گرمای تابستان

کارگران پیمانکاری ابنیه فنی راه آهن جنوب از شرایط سخت کار در گرمای تابستان انتقاد کردند. کارگران پیمانکاری راه‌آهن جنوب که با شرکت تراورس قرارداد دارند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط سخت کار در گرمای تابستان انتقاد کردند. یکی از این کارگران درباره شرایط سخت کار برای کارگران راه آهن جنوب؛ افزود: هوای […]

کارگران پیمانکاری ابنیه فنی راه آهن جنوب از شرایط سخت کار در گرمای تابستان انتقاد کردند.

کارگران پیمانکاری راه‌آهن جنوب که با شرکت تراورس قرارداد دارند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط سخت کار در گرمای تابستان انتقاد کردند.

یکی از این کارگران درباره شرایط سخت کار برای کارگران راه آهن جنوب؛ افزود: هوای این منطقه از شروع فصل تابستان شرجی و دما در این منطقه به شدت بالا می‌رود و تحملِ این وضعیت برای کارگران نگهداری از خطوط ریلی که در فضای باز بیابانی مشغول کارند سخت است.

او اضافه کرد: در این روزها رطوبت هوا بیش از ۹۰ درجه و دمای هوا بالای ۵۰ درجه بوده علارغم اینکه دولت برای کارمندان مناطق گرمسیر در برخی روز‌ها از جمله روز‌های اول هفته جاری را تعطیل اعلام کرده بود اما ما کارگران خطوط راه آهن سر کار هستیم و هیچ تصمیمی برای وضعیتِ کارگران اتخاذ نشده است.

او گفت: نه ساعات کاری ما کاهش می‌یابد، نه تعطیل می‌شویم و نه حق تعطیل کاری من پرداخت می‌شود. تصمیم‌هایی که ستاد بحران استاندار‌های مناطق گرمسیر جنوب کشور برای تعطیلی کارمندان خود می‌گیرد شامل حال ما کارگران پیمانکاری در خطوط ابنیه فنی راه آهن نمی‌شود.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران؛ چنانچه دستگاه‌های ذیربط به صراحت وجود دمای بالای ۵۰ درجه را اعلام کنند، آنوقت باید براساس قانون کار، تعطیلی کارگاه‌ها چه خصوصی و چه دولتی را شاهد باشیم.

این کارگر پیمانکاری راه آهن افزود: در شرایطی که کارمندان دولتی به دلیل گرمای بالا یا آلودگی هوا تعطیل می‌شوند و کارگران هرگز از چنین امکانی برخوردار نیستند. صاحبان شرکت‌های خصوصی به این مساله که تعطیلی در پیک گرما باعث بالا رفتن هزینه و کاهش سود آن‌ها می‌شود تن نخواهند داد.

 

لینک کوتاه : https://kargar.info/?p=9042

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.