• برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 1042 امروز 0
2
در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

با افزایش سن بازنشستگی کارگران صریحاً مخالفت کردم

  • کد خبر : 5696
  • 22 اردیبهشت 1403 - 14:23
با افزایش سن بازنشستگی کارگران صریحاً مخالفت کردم

نقش کارگران در رونق تولید و شکوفایی اقتصادی اثرگذار است نماینده شیراز و زرقان در مجلس گفت: نقش کارگران در رونق تولید و شکوفایی اقتصادی به عنوان نوک پیکان کار و تلاش سازنده نقشی مهم و اثرگذار است. ابراهیم عزیزی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه حمایت از قشر کارگری مستلزم […]

نقش کارگران در رونق تولید و شکوفایی اقتصادی اثرگذار است

نماینده شیراز و زرقان در مجلس گفت: نقش کارگران در رونق تولید و شکوفایی اقتصادی به عنوان نوک پیکان کار و تلاش سازنده نقشی مهم و اثرگذار است.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه حمایت از قشر کارگری مستلزم نگاهی جامع و فراگیر به مسائل مختلف جامعه بزرگ آنها است، افزود: تعالی جامعه بزرگ کارگری در گروی ارتباط مستمر با این قشر و تشکل‌های متعددی که شکل گرفته است تا بتوان با استفاده از نقطه نظرات در تصویب قوانین راهگشا و اقدامات مؤثری انجام داد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تشکل های کارگری از بدنه همین قشر شکل گرفته و با پوست و گوشت استخوان به مسائل، مشکلات و کاستی های موجود به خوبی آگاه هستند.

وی تاکید کرد:  اگر بخواهیم در تقنین و اجرا برای این جامعه بزرگ گام های اساسی برداریم، نیازمند مشورت و آگاهی از نقطه نظرات آنها هستیم و در غیر اینصورت با اشتباهات راهبردی مواجه خواهیم شد.

عزیزی با بیان اینکه در مجلس یازدهم با افزایش سن بازنشستگی کارگران صریحاً مخالفت خود را اعلام کرده ام، تصریح کرد: معتقدم افزایش سن بازنشستگی کارگران با عدالت سازگاری دارد و فهم این موضوع نیز در نتیجه ارتباط مستمر با جامعه کارگری در طول دوران مجلس بوده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس عنوان کرد: در کنار مسائل کارگری، رونق اشتغال و رفع بحران بیکاری در استان از جمله موضوعات مهمی است که در مجلس با جدیت دنبال کرده‌ام.

وی ادامه داد: پیگیری ایجاد چندین شهرک صنعتی، افزایش ظرفیت شهرک‌ها، ایجاد واحدهای صنعتی همچون کارخانه‌های خودروسازی و تصویب تبصره‌های مهم ۱۶ و ۱۸ در جهت حمایت از صنایع و … نمونه‌ای از اقداماتی است که هر کدام به نوعی ظرفیت های اشتغال استان را افزایش خواهد داد.

عزیزی گفت: با اصلاح قوانین می توان موضوعات مهمی چون ترمیم دستمزدها، افزایش حق مسکن، حفظ منزلت و … را دنبال کرد تا کارگران ما با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: برای ارتقای منزلت کارگران، نیازمند قوانین مترقی، هوشمندانه و کارشناسی هستیم و همان گونه که ذکر شد نقش مجلس در تحکیم این موضوع، نقش راهگشا و اثرگذاری است.

 

لینک کوتاه : https://kargar.info/?p=5696

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.