• برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل 1035 امروز 0
3
تاجیک، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت:

بزرگ‌ترین چالش جامعه کارگری امنیت شغلی است/بیش از ۹۰درصد کارگران افغانی هیچ مجوزی ندارند!

  • کد خبر : 9737
  • 18 مرداد 1403 - 15:27
بزرگ‌ترین چالش جامعه کارگری امنیت شغلی است/بیش از ۹۰درصد کارگران افغانی هیچ مجوزی ندارند!
تاجیک، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت: وجود نیروهایی که به صورت غیرقانونی فعالیت دارند تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران ایرانی است و روز به روز در این حوزه دچار بحران می‌شویم.

وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی نظارت کنند تا شاهد بحران نباشیم/حق کارگران ایرانی در حال ضایع شدن است!

به‌کارگیری نیروها با عدم رعایت وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی

محمدرضا تاجیک، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران و نماینده مجمع عالی کارگران کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وجود کارگران افغانی در کشور اشاره و مطرح کرد: متاسفانه شاهد عدم نظارت سازمان‌های مسئول در این حوزه هستیم. وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی اگر این موضوع را پیگیری کنند دیگر شاهد چنین بحرانی نخواهیم بود. عملا اشخاصی در حال فعالیت هستند که با عدم رعایت وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی نیروها را به کارگیری می‌کنند و عملا حق کارگران ایرانی در حال ضایع شدن است.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری همیشه امنیت شغلی بوده و است، وجود نیروهایی که به صورت غیرقانونی فعالیت دارند تهدیدی برای امنیت شغلی است و روز به روز در این حوزه دچار بحران می‌شویم.

خروج اتباع افغانی صورت می‌گیرد؟

تاجیک ادامه داد: بنده این موضوع را از مدیرکل روابط کار در حال پیگیری هستم، اما این موضوع برمی‌گردد به قسمت بازرسی کار، تعداد بازرس‌هایی هم که در این خصوص فعالیت دارند آنقدر نیست که بتوانند موضوع را پوشش دهند. طبق نشستی که با دوستان برگزار کردیم قرار بر این شد که موضوع را به صورت مکتوب درخواست کنیم و در کل در حال پیگیری موضوع هستیم تا با کسانی که قانون را رعایت نمی‌کنند برخورد شود و خروج اتباع افغانی صورت گیرد.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری همیشه امنیت شغلی بوده و است، وجود نیروهایی که به صورت غیرقانونی فعالیت دارند تهدیدی برای امنیت شغلی است و روز به روز در این حوزه دچار بحران می‌شویم.

کارگران افغانی|البرز در رتبه هفتم مهاجرپذریری اتباع قرار داد/بیش از ١٨٠هزار اتباع مجاز در استان ساکن هستند+فیلم

برگزاری جلسه با دکتر پزشکیان 

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در پایان گفت: با بررسی‌های انجام شده تعدادی که مجوز کار دارند حداقل است یعنی بیش‌ از ۹۰درصد کارگران افغانی هیچ مجوزی برای کار ندارند. یکی از مواردی که در جلسات آتی با دکتر پزشکیان یا وزیر کار در دستور کار داریم، همین موضوع است تا ان‌شاالله به نتیجه برسیم.

لینک کوتاه : https://kargar.info/?p=9737

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.