• برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل 1035 امروز 0
1

جان‌پناه «کارگر» روی قله توچال مرمت شد

  • کد خبر : 9825
  • 21 مرداد 1403 - 13:40
جان‌پناه «کارگر» روی قله توچال مرمت شد

جان‌پناه کوچک «کارگر» در قله توچال که به سال ۱۳۴۳ به دست گروهی از کارگرانِ و کوهنوردان پایبند به مبانی مشارکت و کنش اجتماعی ساخته شده است، به منظور حفاظت از جان کوهنوردان مرمت شد. به گزارش ایلنا، جان‌پناه کوچک «کارگر» حدود ده مترمربع مساحت و سقفی کوتاه دارد و با سنگ‌های اطراف قله بنا […]

جان‌پناه کوچک «کارگر» در قله توچال که به سال ۱۳۴۳ به دست گروهی از کارگرانِ و کوهنوردان پایبند به مبانی مشارکت و کنش اجتماعی ساخته شده است، به منظور حفاظت از جان کوهنوردان مرمت شد.

به گزارش ایلنا، جان‌پناه کوچک «کارگر» حدود ده مترمربع مساحت و سقفی کوتاه دارد و با سنگ‌های اطراف قله بنا شده است.

اگرچه امروزه ساخت پناهگاه و جانپناه در کوهستان‌های کشور، به لحاظ مسائل محیط زیستی به‌هیچ‌روی به صلاح نیست، اما حفظ و مرمت جان‌پناه کارگر که یکی از قدیمی‌ترین سازه‌ها از این نوع و یادگار یک نسل خاص و از جان گذشته است، وظیفه‌ای در مقوله حفظ میراث‌های فرهنگی به شمار می‌رود. مرمت این جانپناه سه بار در سال‌های ۵۹.۹۳ و ۹۵ هم صورت گرفته و امسال مرمت آن به شکل اساسی‌تر انجام شده است.

از اسکندر صادقی‌نژاد کارگر میل‌لنگ‌تراش، ناصر صدری و احمد تاجیک – کارگران تراشکار، محمد ولایتی کارگر پارس آمریکا، رافائل داداش‌لو کارگر کارخانه ارج، محسن عبدلی و مهدی یزدی – کارگران فلزکار، ابوالقاسم گنجه‌ای کارگر لیلاند موتور، ناصر گارسچی کارگر قالب‌ساز، بهمن شهوندی و محمد خسروشاهی – اعضای کانون کوهنوردی تهران به عنوان بانینان ساخت اینجان پناه نام برده شده و گفته می‌شود که هزینه ساخت و نقل انتقال مصالح مورد نیاز برای احداث این جان‌پناه که در ارتفاع ۳۹۰۰ متری واقع شده است، از محل پس اندازهای شخصی سازندگان و بدون هیچ گونه کمکی از سوی نهادهای دولتی وقت تامین شده است.

 

لینک کوتاه : https://kargar.info/?p=9825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.