• برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 1113 امروز 0
3
️محمدرضا تاجیک(رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران):

درخواست برگزاری هرچه زودتر جلسه شورای عالی کار با محوریت افزایش حق مسکن و بازنگری در دستمزد را داریم

  • کد خبر : 11363
  • 07 مهر 1403 - 1:08
درخواست برگزاری هرچه زودتر جلسه شورای عالی کار با محوریت افزایش حق مسکن و بازنگری در دستمزد را داریم
وقتی می‌گوییم دستمزد ۳۵ درصد افزایش پیدا کند، باید تمام مولفه‌ها نیز به همان میزان رشد کند؛ سال گذشته رشد دستمزد ۳۵ درصد نبود بلکه ۳۰ درصد بوده است.

درخواست برگزاری هرچه زودتر جلسه شورای عالی کار با محوریت افزایش حق مسکن و بازنگری در دستمزد را داریم
️محمدرضا تاجیک(رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران):
🔸همیشه خواسته اول کارگران، بحث امنیت شغلی، رعایت سه جانبه‌گرایی و دستمزد است؛ ️از ابتدای دولت قبل پیگیر بحث امنیت شغلی بودیم و جلسات زیادی در این خصوص برگزار شد ولی هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.
🔸️متاسفانه در دولت قبل، سه جانبه‌گرایی در شورای عالی کار و ماده ۴۱ قانون کار رعایت نشد و دستمزد با توجه به قانون افزایش پیدا نکرد؛ خیلی جالب است که باید درخواست ما از دولتمردان، رعایت قانون باشد.
🔸️وقتی می‌گوییم دستمزد ۳۵ درصد افزایش پیدا کند، باید تمام مولفه‌ها نیز به همان میزان رشد کند؛ سال گذشته رشد دستمزد ۳۵ درصد نبود بلکه ۳۰ درصد بوده است.
🔸️لذا درخواست بنده از آقای وزیر کار، برگزاری جلسه شورای عالی کار با محوریت افزایش حق مسکن و بازنگری در دستمزد است./

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت:

با توجه به عدم افزایش حق مسکن در سال ۱۴۰۳ ،درخواست برگزاری جلسه شورایعالی کار با دستور جلسه بازنگری و افزایش حق مسکن را داریم.

محمدرضا تاجیک، عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌با اشاره به اینکه دولت هنگام تعیین مزد ۱۴۰۳ وعده کاهش تورم را داد، اما این در عمل رخ نداد گفت:در تبصره ۲ماده۴۱ قانون کار، الزام قانون‌گذار روی پوشش هزینه‌های خانوارهای کارگری است و مکمل تبصره۱ این ماده است که بر روی توجه به نرخ تورم اشاره دارد.

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار ادامه داد: دستمزد باید به اندازه هزینه زندگی باشد و کاری به تورم نداریم! چراکه اگر سبد معیشت را درنظر بگیریم، عملاً تورم در آن دیده می‌شود.ما در سال ۱۴۰۲برای هزینه‌های سال ۱۴۰۳تصمیم می‌گیریم؛ لذا ما هرسال یکسال نسبت به تعیین دستمزد عقب هستیم.در سال ۱۴۰۱سبد معیشت حدود ۱۳میلیون تومان تعیین شد اما با وجود تورم بالای ۴۰درصدی، دولت و کارفرمایان ادعا داشتند که سبد معیشت در طی این یک سال به ۱۵میلیون تومان رسیده است، این واقعاً غیرممکن است و با یک عملیات ریاضی ساده می‌توان به غیرمنطقی بودن این ادعا پی برد. واضح است که هرساله سبد معیشت را کمتر کنند.

وی گفت: در زمان تصویب افزایش حداقل دستمزد ۱۴۰۳گروه کارگری صورتجلسه مزد را امضا نکردند و امیدوار بودند درصد افزایش به اندازه تورم تعیین شود تا بخشی از مشکلات جامعه کارگری برطرف و به سفره کارگران کمک شود اما این اتفاق نیفتاد.

 

لینک کوتاه : https://kargar.info/?p=11363
  • نویسنده : فرزانه رحیم زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : مجمع نمایندگان کارگران تهران
  • 31 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.