• برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 1113 امروز 0
3

طرح اصلاح قوانین در حوزه ایمنی معادن بارگذاری شد/ قانون ایمنی معادن نباید یک قانون تشریفاتی باشد

  • کد خبر : 11554
  • 11 مهر 1403 - 19:04
طرح اصلاح قوانین در حوزه ایمنی معادن بارگذاری شد/ قانون ایمنی معادن نباید یک قانون تشریفاتی باشد

یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛ یک عضو صنایع و معادن گفت: دیدم که آقای طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن طرحی را برای اصلاح قوانین به جهت ایمنی معادن بارگذاری کردند. این آمادگی را داریم که چه طرح و چه لایحه اصلاح قوانین در این زمینه را به جهت حمایت از کارگران شریف […]

یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛


یک عضو صنایع و معادن گفت: دیدم که آقای طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن طرحی را برای اصلاح قوانین به جهت ایمنی معادن بارگذاری کردند. این آمادگی را داریم که چه طرح و چه لایحه اصلاح قوانین در این زمینه را به جهت حمایت از کارگران شریف چه در حوزه معیشت و چه ایمنی‌آنها به روز کنیم.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره پیگیری حادثه معدن طبس از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه معدن طبس واقعا یک واقعه سخت و دردناک بود، بیش از ۵۰ نفر جان خودشان را از  دست دادند. این روزها شروع مهر است و معمولاً می‌گویند بابا آب داد، بابا نان داد؛ اما من می‌گویم بابا برای رزق حلال و معیشت خانواده‌اش جان داد، باید بدانیم مشاغلی در کشور هستند که برای این‌که ایران مقتدر اسلامی منابعش تامین شود و درآمد داشته باشد، جان‌شان را می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس درباره حادثه طبس موضع‌گیری و ورود کرده است. رئیس مجلس هم دستور داده و ورود کرده است که قانون ایمنی معادن یک قانون تشریفاتی نباشد. یعنی واقعا صیانت از جان کارگرِ عزیز و زحمت‌کش باید یکی از دغدغه‌ها باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: حال باید کارشناسان بررسی کنند اگر قصور و تقصیر احتمالی بوده باید برخورد شود که این برخورد بازدارنده باشد.

وی با بیان این‌که در حمایت از ایمنی و سلامت کارگر شریف و زحمتکش باید برخی از قوانین به روز و اصلاح شود، گفت: مبحث بعدی و از همه مهم‌تر معیشت کارگران است. ۱۰۰ الی ۲۰۰ متر زیر زمین کارکردن گفتنش هم شاید سخت باشد، اما این عزیزان در این اعماق کار کرده و می‌کنند. هر کدام از این افراد عزیزان یک خانواده بودند قطعا اگر لازم است باید اصلاح قوانین داشته باشیم. دیدم که آقای طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن طرحی را برای اصلاح قوانین به جهت ایمنی معادن بارگذاری کردند. این آمادگی را داریم که چه طرح و چه لایحه اصلاح قوانین در این زمینه را به جهت حمایت از کارگران شریف چه در حوزه معیشت و چه ایمنی‌آنها به روز کنیم.

یوسفی در خصوص این‌که گفته می‌شود تحریم‌ها و نبود تجهیزات مناسب مشکلات زیادی برای معادن به وجود آورده‌ است، بیان کرد: این ادبیات دوباره ما را یاد صحبت‌های رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌اندازد که گفتند آب خوردن ما به برجام ربط دارد، به نظرم حواس‌مان به این حرف‌ها باشد.

وی تاکید کرد: در برنامه هفتم به صراحت نوشتیم برای اکتشاف عمیق و استفاده از ذخایر کشور ورود تکنولوژی‌های جدید و سرمایه گذاری برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات منعی وجود ندارد. جناب آقای پزشکیان رئیس دولت هستند یک مصوبه برای واردات تجهیزات بدهند. منعی هم وجود  ندارد، ما هم در برنامه هفتم این مهم را گفته‌ایم و اختیار این برنامه هم دست دولت است. نباید فضا را سیاسی کنیم. با آدرس غلط دادن جامعه را شرطی نکنیم. لازم است الان بر اساس قوانین بالادستی و برنامه هفتم دولت آقای پزشکیان این موارد را اجرایی کنند. در زمینه تعرفه‌های واردات ما هم به عنوان نماینده موافق هستیم و در آنجا به صراحت گفتیم تجهیزات نوسازی شود. آدرس غلط ندهیم راه حل مشکلات در داخل کشور است.



انتهای پیام/


لینک کوتاه : https://kargar.info/?p=11554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.