• برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 1042 امروز 0
1

مهلت ۱۵ دقیقه ای پرداخت حق بیمه به نفع کارگران است یا کارفرمایان؟

  • کد خبر : 10686
  • 24 شهریور 1403 - 14:56
مهلت ۱۵ دقیقه ای پرداخت حق بیمه به نفع کارگران است یا کارفرمایان؟

کارشناس تامین اجتماعی گفت: مهلت ۱۵ دقیقه ای پرداخت حق بیمه به نفع کارگران است. هادی جعفری ایمان در گفتگو اظهار کرد: در آخرین به روز رسانی سایت تامین اجتماعی، مهلت پرداخت لیست بیمه ۱۵ دقیقه شده که این مورد اعتراض بسیاری از کارفرمایان و صاحبان کسب و کار شده است. حتی ادعا شده که […]

کارشناس تامین اجتماعی گفت: مهلت ۱۵ دقیقه ای پرداخت حق بیمه به نفع کارگران است.

هادی جعفری ایمان در گفتگو اظهار کرد: در آخرین به روز رسانی سایت تامین اجتماعی، مهلت پرداخت لیست بیمه ۱۵ دقیقه شده که این مورد اعتراض بسیاری از کارفرمایان و صاحبان کسب و کار شده است. حتی ادعا شده که این بروز رسانی به زیان کارگر است چرا که کارگران این مجموعه هایی که لیست بیمه آنها حذف می شود از خدمات کوتاه مدت تامین اجتماعی محروم می شوند.

جعفری ایمان در ادامه افزود: این بروز رسانی به نظرم در بلندمدت به نفع کارگران است. اگر کارفرما به جای ۲ درصد جریمه مجبور به پرداخت ۱۲ درصد باشد، قطعا پرداخت حق بیمه را جدی می گیرد و در اولویت خود قرار خواهد داد که در نهایت به نفع کارگران است.

وی گفت: به تجربه متوجه شدم که کارفرمایان و مدیران مالی شرکت ها، پرداخت حق بیمه را در اولویت آخر قرار می دهند، چرا که عدم پرداخت حق بیمه تنها باعث ایجاد بدهی ۲ درصدی می شود. همین امر باعث می شد که کارفرما در زمان بحران مالی، تامین اجتماعی و خدماتی که قرار بود به کارگران داده شود را فدا کند.

جعفری ایمان ادامه داد: تامین اجتماعی هم با بخشودگی جرائم در سالهای قبل با کارگاه های بحران زده همراهی می کرد و همین درصد های ناچیز هم بخشیده می شد.  سازمان تامین اجتماعی برای تداوم خدمات مطلوب به جامعه هدف خود نیازمند جریان مداوم مالی هست. به خاطر داریم که طلب داروخانه های در زمان بحران کرونا به چندین ماه رسید و تامین اجتماعی در تامین منابع وصولی خود با مشکل مواجه شد که برای رفع مشکل وام ۱۰ هزار میلیاردی با نرخ بالا گرفت که این هزینه ها در نهایت به دوش کارگران و جامعه بازنشستگان منتقل می شود. در حالی که در سال ۱۴۰۳ سازمان نیاز به وام نداشته و به پایداری منابع و به ثبات بهتری رسیده است.

کارشناس تامین اجتماعی عنوان کرد: عدم پرداخت حق بیمه و یا عدم ارسال لیست بیمه در هر صورت باعث محرومیت کارگران آن مجموعه از خدمات کوتاه مدت تامین اجتماعی مثل بیمه بیکاری و استعلاجی و خدمات درمان است. تنها توصیه من به کارگرانی که کارفرمای آنها لیست بیمه پرداخت نکردند درخواست بازرسی کارگاهی است که باثبت گزارش بازرسی خدمات بصورت موقت برای آنها فعال می شود.

لینک کوتاه : https://kargar.info/?p=10686

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.