• برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل 1035 امروز 0
5
عضو شورای عالی کار به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه‌ای:

کارگاه‌های زیر ۲۵ نفر اصلی‌ترین چالش ما در حوزه بهداشت حرفه‌ای هستند

  • کد خبر : 962
  • 24 مرداد 1402 - 14:02
کارگاه‌های زیر ۲۵ نفر اصلی‌ترین چالش ما در حوزه بهداشت حرفه‌ای هستند
محمدرضا تاجیک گفت: در کشور ما می‌توان از ظرفیت موجود قانون در حوزه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار استفاده کرد و در این حوزه خلاء اصلی فقدان بازرسی کافی در حوزه بهداشت و ایمنی حرفه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار «محیط کار ایمنی و بهداشتی حق اساسی و بنیادی نیروی کار» به مناسبت روز بزرگداشت بهداشت حرفه‌ای صبح امروز در بستر اینترنت با حضور کارشناسان این حوزه و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد.

در این نشست محمدرضا تاجیک (نماینده کارگران در شورایعالی کار و عضو مجمع عالی نمایندگان کشور) با گرامیداشت روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و روز جهانی کارگر اعلام کرد: نقش نهادهای نظارتی در موضوع بهداشت حرفه‌ای بسیار اهمیت دارد. در جهان مشارکت گسترده‌ای بین سرپرستان بهداشت حرفه‌ای با کارگر و کارفرما وجود دارد.

وی افزود: در کشور ما می‌توان از ظرفیت موجود قانون در حوزه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار استفاده کرد و در این حوزه خلاء اصلی فقدان بازرسی کافی در حوزه بهداشت و ایمنی حرفه‌ای است.

تاجیک با بیان اینکه مشکل ما در اصناف و صنایع خرد در بحث بهداشت حرفه‌ای بیشتر است، افزود: به استناد قانون اساسی وظیفه حاکمیت است که به صورت رایگان موارد الزامی در جهت حفظ بهداشت حرفه‌ای و حفاظت فنی تخصیص شود. کارگاه‌های زیر ۲۵ نفر اصلی‌ترین چالش ما در این حوزه هستند.

عضو شورایعالی کار تصریح کرد: ما تجربه سختی را در دوران کرونا داشتیم. ما در آن بحران سلامت نیروی کار خواسته اصلی‌مان بود. امیدواریم با استفاده از تجربه و قوانین درحال اجرای کشورهای توسعه یافته جهان، امیدواریم در این حوزه به ارتقای استانداردهای ایمنی شغلی برسیم.

لینک کوتاه : https://kargar.info/?p=962

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.