• برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 874 امروز 0
4

اگر کارفرما نامه عدم نیاز ندهد

  • کد خبر : 2397
  • 05 مهر 1402 - 13:42
اگر کارفرما نامه عدم نیاز ندهد
حکم صادره مدرکی کافی برای دریافت بیمه بیکاری می باشد، در این صورت نیازی به نامه عدم نیاز و قرارداد کار نمی باشد.

کارگری سوال کرد: برای دریافت بیمه بیکاری کارفرما نامه عدم نیاز نمی دهد ضمن اینکه قرارداد هم ندارم، چگونه باید اقدام کنم؟

به گزارش؛ نیما پرتوی کارشناس ارشد روابط کار در پاسخ به این سوال گفت: در صورتی که کارفرما جهت دریافت بیمه بیکاری
با کارگر همکاری نکند و از آنجایی که ملاک اصلی تعیین اینکه به فردی بیمه بیکاری تعلق بگیرد تمایل کارگر به ادامه همکاری و عدم تمایل کارفرما با این موضوع می باشد، تنها راه قانونی درخواست بازگشت بکار در اداره کار است، حکم صادره مدرکی کافی برای دریافت بیمه بیکاری می باشد، در این صورت نیازی به نامه عدم نیاز و قرارداد کار نمی باشد.

اگر کارفرما نامه عدم نیاز ندهد چکار باید کرد؟

به گزارش؛ سوالی که از سوی برخی مطرح می شود این است که کارفرما نامه عدم نیاز نمی دهد و در واقع می گوید به نیروی خود نیاز دارم؛ در این شرایط آیا کارگر باید شکایت کند یا درخواست بازگشت به کار بزند؟

کارشناس ارشد روابط کار در این خصوص گفت: عدم نیاز (اخراج موجه از نگاه قانون کار) بایستی به دلیل اتمام قرارداد باشد. در این صورت قرارداد و تاریخ انقضایش و عدم تمدید آن سندی است برای عدم نیاز کارگر.

«مریم زنده دل» در ادامه افزود: کارگر می‌تواند برای پیشگیری از وقوع چنین موضوعی موضوع خواسته در دادخواست اداره کار را چنین طرح کند: موضوع خواسته: الزام کارفرما به ارائه نامه عدم نیاز جهت بهره مندی از بیمه بیکاری و درخواست برقراری بیمه بیکاری.

زنده دل اظهار کرد: لازم به ذکر است در چنین شرایطی خود هیات به پرونده رسیدگی نموده و مبادرت به صدور رای می نماید و زین پس رای اداره کار ملاک برقراری بیمه بیکاری خواهد بود نه نامه عدم نیاز و سایر مواردی از این دست.

لینک کوتاه : https://kargar.info/?p=2397

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.