• برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
کل 601 امروز 0
7
استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی

انواع روش‌های پیگیری صدور گواهینامه

  • کد خبر : 2553
  • 06 آبان 1402 - 10:24
انواع روش‌های پیگیری صدور گواهینامه
پیگیری گواهینامه از طریق اینترنت آسان‌ترین و سریع‌ترین روش خواهد بود. برای این کار باید وارد سایت سامانه رهگیری مرسولات سازمانی (آنلاین) شوید. در این سایت باید کد ملی خود را وارد کنید تا وضعیت فعلی صدور گواهینامه رانندگی مشخص شود.

به طور کلی می‌توان گفت که شرایط لازم برای پیگیری گواهینامه رانندگی به شرح زیر است:

  • سن بالای ۱۸ سال؛
  • قبولی در آزمون تئوری و عملی؛
  • نداشتن نقص در پرونده؛
  • کامل بودن مدارک سلامتی روحی و جسمی؛
  • حداقل ۴۰ روز زمان برای صدور و ارسال گواهینامه.

نحوه استعلام گواهینامه رانندگی به چه صورت است؟

زمانی‌ که در کلاس‌های آموزش رانندگی شرکت می‌کنید، پس از یادگیری اصول، باید در یک آزمون تئوری و سپس در یک آزمون شهری (عملی) شرکت کنید. اگر فردی موفق به کسب نمره قبولی در هر دو آزمون شود، اطلاعاتش برای صدور گواهینامه رانندگی ارسال خواهد شد.

در چنین شرایطی افراد پس از قبولی در این آزمون‌ها می‌توانند برای استعلام گواهینامه رانندگی خود اقدام کنند. تنها نکته مهم اینجاست که این پیگیری باید حداقل ۴۰ روز پس از قبولی در آزمون انجام شود.

روش‌های مختلفی برای پیگیری گواهینامه رانندگی وجود دارد که شامل پیگیری گواهینامه از طریق اینترنت، استعلام گواهینامه رانندگی با شماره ملی از طریق تلفن و پیامک، استعلام گواهینامه رانندگی از ناجا و پلیس +۱۰ و استعلام گواهینامه رانندگی با کد مرسوله است.

معرفی سامانه پیگیری گواهینامه رانندگی

گواهینامه رانندگی مدرک بسیار مهمی است که افراد پس از چندین جلسه کلاس و شرکت در آزمون‌های تستی و عملی بالاخره موفق به دریافت آن می‌شوند. باتوجه‌به اینکه در حال حاضر اینترنت یکی از بهترین روش‌ها برای کسب اطلاعات در مورد موضوعات متفاوت است، سازمان‌ها برای اطلاع‌رسانی به کاربران خود، سامانه‌های مخصوصی را راه‌اندازی می‌کنند.

شرکت پست ملی ایران هم سامانه‌ای راه‌اندازی کرده که مخصوص پیگیری مرسولات سازمانی است. گواهینامه رانندگی هم در دسته مرسولات سازمانی قرار می‌گیرد. سامانه پیگیری گواهینامه رانندگی یکی دیگر از این سامانه‌های ضروری است که به متقاضیان دریافت گواهینامه کمک می‌کند تا با ساده‌ترین و سریع‌ترین روش، از وضعیت صدور و ارسال گواهینامه خود مطلع شوند. در ادامه مقاله نحوه پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق اینترنت و این سامانه را بررسی خواهیم کرد.

انواع روش‌های پیگیری صدور گواهینامه

روش‌های مختلفی برای پیگیری صدور گواهینامه رانندگی وجود دارد. این روش‌ها به دو دسته کلی حضوری و غیرحضوری تقسیم می‌شوند که در زیر به توضیح آنها می‌پردازیم. همچنین چند روش ساده برای استعلام نمره منفی گواهینامه وجود دارد که می‌توانید در مقاله صفر تا صد نمره منفی گواهینامه؛ از استعلام تا پاک کردن آن مشاهده کنید.

استعلام اینترنتی گواهینامه رانندگی

با مراجعه به سایت پست .post.ir می‌توانید به صورت اینترنتی مراحل صدور و ارسال گواهینامه خود را رهگیری کنید.

رهگیری گواهینامه از سایت پست

در سایت پست، بخشی با عنوان ابزار میان‌بر وجود دارد که در آن با انتخاب گزینه “رهگیری مرسولات قراردادی” می‌توانید، وارد صفحه رهگیری مرسولات سازمانی شوید. همچنین از طریق آدرس najatracking.post.ir می‌توانید به‌صورت مستقیم وارد این صفحه شوید.

در صفحه‌ای که برای‌تان باز می‌شود، می‌توانید انواع مختلفی از مدارک سازمانی را به‌راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری پیگیری کنید. برای پیگیری ارسال گواهی نامه، کافی است شماره ملی خود را وارد کنید؛ سپس اعداد کنترلی را وارد کرده و روی کلید جستجو بزنید.

استعلام پیامکی گواهینامه با کد ملی

شما می‌توانید با استفاده از سامانه پیامکی پلیس +۱۰ به راحتی و فقط با استفاده از کد ملی، برای پیگیری گواهینامه رانندگی خود اقدام کنید. برای این‌کار، عدد ۱ را به شماره ۱۱۰۰ ارسال کنید تا خدمات پیامکی پلیس +۱۰ برای شما فعال شود. پس از فعال‌سازی سامانه پیامکی می‌توانید انواع خدمات خودرو مانند استعلام صدور گواهینامه، استعلام خلافی، گواهی عدم سوء‌پیشینه و … را از این سامانه دریافت کنید.

استعلام تلفنی پیگیری گواهینامه رانندگی

یکی دیگر از روش‌های استعلام گواهینامه رانندگی، استعلام غیرحضوری و تلفنی آن است. در این روش شما می‌توانید با شماره تلفن‌های ۸۱۲۵۳۵۶۱ و ۸۱۲۵۳۵۷۳ تماس بگیرید و با استفاده از اطلاعاتی مانند کدملی، صدور گواهینامه را استعلام کنید. البته باید توجه داشته باشید که در این حالت باید حداقل ۴۰ روز از قبولی شما در آزمون نهایی و دریافت فیش گواهینامه گذشته باشد.

انواع روش‌های پیگیری صدور گواهینامه

پیگیری گواهینامه رانندگی به صورت حضوری

برای پیگیری گواهینامه رانندگی به‌روش حضوری، باید به نزدیک‌ترین مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید و با داشتن کارت ملی و فیش صدور گواهینامه، روند ارسال گواهینامه خود را پیگیری کنید.

سوالات متداول استعلام گواهینامه رانندگی

مدارک مورد نیاز برای استعلام گواهینامه چیست؟

برای پیگیری و استعلام گواهی نامه رانندگی تنها به کدملی نیاز دارید.

به چند روش می‌توانیم صدور گواهینامه را استعلام و پیگیری کنیم؟

به‌صورت حضوری یا غیرحضوری و با استفاده از سایت پست، پیامک و تلفنی می‌توانید استعلام صدور گواهینامه خود را بگیرید.

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه چیست؟

مدارک شخصی و مدارک خودرو شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت خودرو، بیمه‌نامه خودرو، بیمه شخص ثالث و برگ سبز خودرو به‌همراه کپی از تمامی آنها.

شماره تلفن مرکز صدور گواهینامه رانندگی چند است؟

یکی دیگر از راه های پیگیری گواهی نامه، تماس با شماره تلفن مرکز صدور گواهینامه رانندگی است. اگر از صادر شدن گواهی نامه رانندگی خود اطلاعی ندارید و از طریق راه های قبلی دیگر پیگیری کرده اید ولی هیچ سندی از صادر شدن گواهی نامه با اطلاعات شما وجود ندارد، می توانید با شماره تلفن سه‌ رقمی ۱۲۰ و شماره‌ های ۰۲۱۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید. این شماره ها مربوط به مرکز پاسخگویی پلیس راهور فراجا هستند و به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

سامانه پیشخوان ۲۴

یکی دیگر از سایت‌هایی که می‌توان برای استعلام گواهینامه از آن استفاده کرد، سایت پیشخوان ۲۴ است. برای پیگیری گواهینامه از طریق اینترنت، وارد سایت Pishkhan24 شوید و کد ملی و شماره همراه خود را وارد و سپس روی گزینه پیگیری گواهینامه کلیک کنید.

انواع روش‌های پیگیری صدور گواهینامه

انواع روش‌های پیگیری صدور گواهینامه

 

لینک کوتاه : https://kargar.info/?p=2553
  • نویسنده : فتاح
  • ارسال توسط :
  • منبع : مجمع نمایندگان کارگران تهران
  • 363 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.